sreda, 22. september 2010

Kaj sem se neučila o dojenčkih?

Že cel dan berem forum med.over.net. Osebno se mi zdi, da je eden najboljših slovenskih forumov, saj na njem najdeš vse- kako zamenjati gumo in kako se znebiti ljubice vašega moža. :) Na forumu imajo tudi članke nekaterih strokonjakov. Zelo navdušena sem nad gospo Mojco Vozel, ki mamicam svetuje o vzgoji in negi otrok, specializirana pa je posebej za dojenje saj je članica svetovne organizacije La leche league-akupine za podporo doječih mater. Zadnje dni sem malce zbegana, saj se mi zdi, da mojo punčko in njen jok vedno manj razumem, zato mi nasveti in razlage gospe Mojce še kako pridejo prav. Kako zelo si želim, da bi bila gospa moja soseda ali pa kar teta v 3. kolenu, ki bi jo lahko pocukala za rokav, ko bi potrebovala nasvet. Sposodila si bom nekaj njenih nasvetov, ki se mi zdijo najbolj uporabni in mi bojo dali moč v mrzlih nočeh, ko bo moja punčka neutrudno jokala. Upam, da jih bo čim manj in upam, da gospa Mojca ne bo preveč jezna, ker jo bom citirala, saj se mi zdi, da ne bi mogla dovolj dobro povzeti besedila in ne bi morala povedati boljše kot je ona sama.


Nočni jok
Ko menite, da bi otrok zaspal; on pa še joče, je najbolj enostavna rešitev ta, da se uležete skupaj z njim. Mnoge matere opažajo, da dojenčki jokajo, kadar ležijo sami v zibelki, ko pa jih prestavijo v svojo posteljo, so popolnoma zadovoljni. Če sami ne spite dobro, kadar je dojenček v vaši postelji, poskrbite, da bo dojenčkova posteljica s spuščeno stranico, poleg vas. Tako ga boste lahko takoj pomirili ali podojili, še preden se bo popolnoma razbudil, vam pa bo prihranjeno nočno vstajanje. Nekatere matere ne želijo otroka imeti poleg sebe v postelji zaradi strahu, da se bo otrok razvadil. Kakorkoli; preden se je dojenček rodil, je spal skupaj z vami 9 mesecev, vsako noč, prisluškoval je zvokom vašega telesa, poslušal bitju vašega srca in vašemu dihanju. nekateri otroci lahko takoj spijo v svoji posteljici, druge je potrebno na to postopoma in ljubeče navajati. Dojenčke je strah, nimajo občutka varnosti, če morajo spati sami, v mrzli zibki.

Zgodbe o spanju dojenčkov radi prikrajamo starši sami. Kadar hote ali nehote olepšamo nočno dogajanje, se v očeh drugih ljudi, ki imajo do nas (neredko strožja) pričakovanja, pokažemo kot uspešnejši starši. Če mati trdi, da njen novorojenček spi osem, deset ali celo dvanajst ur brez prekinitve, je seveda to lahko tudi res. Vemo pa, da imajo tak vzorec spanja zelo redki novorojenčki. Pri novorojenčkih, ki spijo dolge ure brez prekinitve, moramo biti posebej pozorni, ali dobro napredujejo. Vzpostavitev dojenja prve tedne praviloma zahteva vsaj 8-12 podojev v 24 urah, nemalokrat precej več, kar je ob dolgih razmakih brez podoja težko izvedljivo. Veliko bolj verjetno je, da se bo vaš dojenček podnevi in ponoči pogosto prebujal in dojil; dojenčki imajo majhne želodčke, materino mleko pa se zlahka in hitro prebavi (ne zastaja v črevesju, zaradi česar ga ne obremenjuje, ne povzroča vnetij ipd..).


  • Odzovemo se na dojenčkove klice še preden se povsem zbudi. Ponoči je hiter odziv najboljše jamstvo, da se dojenček ne bo zdramil, hotel igrati, nakar morda dolgo ne bo hotel zaspati.
  • Ne verjemimo, da dojenček izsiljuje in manipulira. Vedno joka z razlogom. Odzovimo se, preden začne kričati. Morda ima močno potrebo po bližini in varnosti in ga lahko pomiri le to, da ni več sam.

  • Na koncu bi dodala, da si oglejte še videoposnetke, ki zelo slabo in dobro dojenje. Našla sem jih na strani strokovnjaka za dojenje, dr. Jacka Newmana.


    1 komentar: