četrtek, 28. junij 2012

Srčni hotel


»Edini dve stvari, ki ju v tem času ne moremo preprosto kupiti ali kopirati, je odnos, ki ga imajo svoji zaposleni z odjemalci in odnos, ki ga ustvari organizacija z zaposlenimi ,« je pred leti izjavil g. Klaus Kobjoll, podjetnik in lastnik družinskega hotela Schnidlerhof, namenjenega poslovnim gostom. Leta 2004 je dobil nagrado za poslovno odličnost v kategoriji malih in srednjih podjetij.

G. Kobjoll meni, da je oprema hotela pristrankskega pomena. Mora biti takšna kot je pričakovano, toda bistvo hotelu daje zaposlen, odnos med zaposlenimi in gostji. Za svoje sodelavce izbira čustveno intelegentne ljudi, saj meni, da največ prispevajo k uspešnosti podjetja. To se vidi tudi navzven, saj je hotel opremljen v japonsko minimalističnem slogu, poleg tega pa imajo na vrtu urejene skulpture src.
Veliko da na izobraževanje zaposlenih in inovativnost, sprejema nove ideje, sodelavce in goste celo nagrajuje za dane zamisli.
Hotelu so pomembni stalni gostje, ki prinesejo dobiček. Zato so razvili seznam 150 presenečenj, ki nobenega gosta ne pustijo ravnodušnega ter se tako hotel gostu približa na unikaten in prijazen način, npr. Pustijo sporočilce za vetrobranskim steklom naj varno potujejo  in lokacijami radarjev, kjer so se nahajali v zadnjih 20 minutah.
Slabost je z dobro idejo obrnil sebi v prid. Hotel na obrobju mesta je naredil konkurenčnega. Odločil se je za sodelovanje z Audijem, nemškim izdelovalcem luksuznih in športnih avtomobilov, ter tako prevaža goste zastonj iz letališča ali mesta.
Vodilo podjetja «Naj vaši gostje odidejo od vas boljši in srečnejši, « bi moralo biti vodilo vseh hotelirjev in storitvenih podjetij, ker le tako se jim bo pisala tako uspešna pot kot hotelu Schnidlerhof.

ponedeljek, 25. junij 2012

Starbucks

 
Veriga kavaren, ki je pod okriljem Howarda Schultz, ima veliko zanmivih prodajnih strategij, ki jim prinašajo dobičke. Gospod Schultz ima odličen občutek za posel, stranke in svoje zaposlene.
Ko se je odločil za nakup podjetja, je imelo le štiri kavarne, ta trenutek jih ima več kot 6000. Začel je s prodajo esspresa, ki mu je dodajal mleko, smetane in sirupe.To je povzel od Italijanov, le da je v svoje kavarne namesto neudobnih barskih stolov, dal udobne zofe, ki so naredile pitje kave domače.
Podjetje se je hitro širilo in skoraj izrinilo konkurenco, kar pa je bilo v škodo tudi samemu Starbucksu, ki je bilo skoraj na vsakem koraku ter je tako odžiralo stranke samemu sebi.
Slabe poslovne uspehe je dodala tudi recesija in vedno cenejsi McDonald, zato je krmilo podjetja, po osmih letih sedenja v nadzornem svetu, leta 2008, ponovno vzel v svoje roke Schultz.
Več denarja je namenil izobraževanju ljudi. V dopoldanskem času je celo zaprl kavarne, da so lahko zaposleni hodili na predavanja kako pripraviti odlično kavo. Spremenil je logotip podjetja,ki je bolj »zelen«, saj ima vkrogu morsko deklico. Podjetje je postalo tudi družbeno odgovorno in managarji,okoli 10.000, so pomagali tudi v orkanu Katrina.


Sedaj, ko je podjetje ponovno v rokah Schultza, beleži odlične uspehe. Odločili so se vlagati denar tudi v hotele in odkupili so tudi znamko naravnih sokov, ki jih bodo prodajali tudi v supermarketih.
V tej zgodbi uspeha je najpomembnejši človek prav Howard Schultz, ki pozitivno in nesebično gleda na svet. Njegov navdih je bil njegov oče, neizobražen delavec s tremi otroki, ki se je poškodoval na delovnem mestu in zato ni dobil nobene odškodnine ali nadomestila, da bi lahko nahranil svoje otroke. Zaradi te nesreče imajo vsi zaposleni v Starbucksu zdravstveno zavarovanje, čeprav so poslovni partnerji Schultza želeli odvrniti od tega velikega stroška.
Ko je minila recesija in je podjetje raslo, je ponovno zaposlil ljudi, ki jih je zaradi slabih finančnih rezultatov odpustil. Velika večina je delo sprejela.
Schultz je našel ravnovesje med dobičkom in družbeno odgovornostjo. Le to prepriča ljudi, da so vsakodnevno pripravljeni plačati 5 dolarjev za kavo.