ponedeljek, 10. januar 2011

Babuška

Se vam zdi, da karkoli kupujete. pa naj bo to oblačilo, igrača ali gopodinjski aparat, ne morete mimo motiva Babuške! Zdi se mi, da je postala zelo popularna, kot so bile naprimer lansko leto brke. Vsi so nosili brke na majicah, kravatah, slinčkih... nekateri celo pod nosom :)

Ampak najbolj me je pa razkurila ena zanka, ki je wannabe sodobna intelektualka, ki me je vztrajno popravljala, ko sem umenjala Babuško- namreč po njeno se ji reče Matrioška. Seveda mi ni znala razložiti razlike, ampak kar ona reče, to drži.
Za lastno znanje in da ji bom lahko vrgla pod nos, sem se pozanimala v čem je razlika. No, razlike ni... Po slovensko Babuška, po Rusko Matrioška. Izvedela pa sem še to, da je bila prva izdelana šele leta 1890 v Rusiji. Navdih zanjo je dobil arhitekt in slikar Sergej Vasiljevič Maljutin v japonskih lesenih lutkah katerih je 7 in predstavljajo bogove prihodnosti.
Maljutinov set je vseboval 8 punčk. Prva je bila deklica s petelinom, sledilo je 6 punčk, predzadnji je bil fantek in zadnji otrok.
Nasplošno Babuška označujemo votlo leseno igračo, žensko v kateri se skriva več manjših figur- ponavadi od 6 do 10. Ponavadi so figure deklice, ni pa nenavadno, če je vmes tudi fantek. Najmanjša figura, ki je iz celega kosa lesa, je otrok.
Babuška je postala popularna leta 1900, saj je bila predstavljena na svetovni razstavi v Parizu in dobila bronasto medaljo. Od takrat jo izdelujejo po celem svetu.

Za informacije o izdelku, kliknite na sliko.





Ni komentarjev:

Objavite komentar