Stvarna napaka in garancija
Stvarna napaka in garancija ter uveljavljanje pravic iz tega naslova
Potrošnik lahko napake na kupljenem blagu uveljavlja iz naslova garancije ali iz naslova stvarne napake, kot to predvideva Zakon o varstvu potrošnikov- ZVPOt.
Iz naslova stvarne napake lahko potrošnik napako reklamira pri prodajalcu in to v roku 2 mesecev od odkritja stvarne napake, oziroma v roku 2 let, ko je bilo blago prevzeto s strani kupca.
Potrošnik lahko zahteva po lastni izbiri :
V garancijskem roku lahko potrošnik od garanta zahteva:
Svetovalka TZS
vir: Trgovinska zbornica Slovenije
Potrošnik lahko napake na kupljenem blagu uveljavlja iz naslova garancije ali iz naslova stvarne napake, kot to predvideva Zakon o varstvu potrošnikov- ZVPOt.
Stvarna napaka
Reklamacijo iz naslova stvarne napake lahko uveljavlja za vsak kupljeni izdelek, ki ima garancijo ali garancije nima. Tako lahko potrošnik zaradi napake na izdelku, za katerega je bila dana garancija, uveljavlja pravice iz stvarne napake, enako pa se odloči lahko tudi takrat, ko ne želi uveljavljati garancijo za izdelek, za katerega je bila dana garancija.Iz naslova stvarne napake lahko potrošnik napako reklamira pri prodajalcu in to v roku 2 mesecev od odkritja stvarne napake, oziroma v roku 2 let, ko je bilo blago prevzeto s strani kupca.
Potrošnik lahko zahteva po lastni izbiri :
- Odpravo napake
- Vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako
- Zamenjavo blaga
- Vračilo plačanega zneska
Garancija
Garancijo lahko potrošnik uveljavlja za izdelke, za katere je obvezna garancija kot jo določa Pravilnik o blagu, za katerega se izda garancija za brezhibno delovanje (UL RS, št. 73/03). Seveda je možno, da se garancija nudi tudi prostovoljno za dodatne izdelke oziroma storitve.V garancijskem roku lahko potrošnik od garanta zahteva:
- brezplačno odpravo napake
- če odprava napake ni možna v skupnem roku 45 dni, lahko potrošnik zahteva zamenjavo za nov brezplačen izdelek
- prodajalec mora biti obveščen o napaki v navedenih rokih ( potrebno je pisno obvestilo s strani potrošnika), če imate le ustno obvestilo, bo le to potrošnik zelo težko dokazoval
- v obvestilu mora potrošnik natančno opisati napako
- prodajalec mora imeti priložnost, da stvar pregleda in oceni morebitno napako
- potrošnik vam mora navesti zahtevo, kaj želi iz uveljavljanja
- prodajalec mora nujno odgovoriti potrošniku v roku 8 dni – tako v primeru, če ugodite zahtevi kot tudi v primeru, če se ne strinjate z uveljavljanjem napake oziroma garancije
Razlike med stvarno napako in garancijo
Garancija
- uveljavljanje
Garancijo lahko potrošnik uveljavlja za izdelek, za katerega je bila oziroma bi morala biti dana garancija. - rok
Potrošnik lahko napako reklamira kadarkoli v garancijskem roku. - odgovornost
Potrošnik lahko garancijo uveljavlja pri garantu ali pri pooblaščenem servisu. - pravice
- odprava napake
- če popravilo ni mogoče ali ga podjetje ne izvrši v roku 45 dni, lahko potrošnik zahteva zamenjavo za nov, brezhiben izdelek
Stvarna napaka
- uveljavljanje
Za vsak izdelek, ki ga potrošnik kupi od podjetja. - rok
Potrošnik mora obvestiti o napaki prodajalca v 2 mesecih od odkritja napake
(subjektivni rok). Po preteku 2 let od nakupa prodajalec ne odgovarja več. - odgovornost
Reklamacijo se uveljavlja le pri prodajalcu. - pravice
Potrošnik lahko zahteva po lastni izbiri:
- odpravo napake ali
- vračilo dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
- zamenjavo za nov brezhiben izdelek ali
- vračilo plačanega zneska
Svetovalka TZS
vir: Trgovinska zbornica Slovenije
Ni komentarjev:
Objavite komentar