ponedeljek, 25. junij 2012

Starbucks

 
Veriga kavaren, ki je pod okriljem Howarda Schultz, ima veliko zanmivih prodajnih strategij, ki jim prinašajo dobičke. Gospod Schultz ima odličen občutek za posel, stranke in svoje zaposlene.
Ko se je odločil za nakup podjetja, je imelo le štiri kavarne, ta trenutek jih ima več kot 6000. Začel je s prodajo esspresa, ki mu je dodajal mleko, smetane in sirupe.To je povzel od Italijanov, le da je v svoje kavarne namesto neudobnih barskih stolov, dal udobne zofe, ki so naredile pitje kave domače.
Podjetje se je hitro širilo in skoraj izrinilo konkurenco, kar pa je bilo v škodo tudi samemu Starbucksu, ki je bilo skoraj na vsakem koraku ter je tako odžiralo stranke samemu sebi.
Slabe poslovne uspehe je dodala tudi recesija in vedno cenejsi McDonald, zato je krmilo podjetja, po osmih letih sedenja v nadzornem svetu, leta 2008, ponovno vzel v svoje roke Schultz.
Več denarja je namenil izobraževanju ljudi. V dopoldanskem času je celo zaprl kavarne, da so lahko zaposleni hodili na predavanja kako pripraviti odlično kavo. Spremenil je logotip podjetja,ki je bolj »zelen«, saj ima vkrogu morsko deklico. Podjetje je postalo tudi družbeno odgovorno in managarji,okoli 10.000, so pomagali tudi v orkanu Katrina.


Sedaj, ko je podjetje ponovno v rokah Schultza, beleži odlične uspehe. Odločili so se vlagati denar tudi v hotele in odkupili so tudi znamko naravnih sokov, ki jih bodo prodajali tudi v supermarketih.
V tej zgodbi uspeha je najpomembnejši človek prav Howard Schultz, ki pozitivno in nesebično gleda na svet. Njegov navdih je bil njegov oče, neizobražen delavec s tremi otroki, ki se je poškodoval na delovnem mestu in zato ni dobil nobene odškodnine ali nadomestila, da bi lahko nahranil svoje otroke. Zaradi te nesreče imajo vsi zaposleni v Starbucksu zdravstveno zavarovanje, čeprav so poslovni partnerji Schultza želeli odvrniti od tega velikega stroška.
Ko je minila recesija in je podjetje raslo, je ponovno zaposlil ljudi, ki jih je zaradi slabih finančnih rezultatov odpustil. Velika večina je delo sprejela.
Schultz je našel ravnovesje med dobičkom in družbeno odgovornostjo. Le to prepriča ljudi, da so vsakodnevno pripravljeni plačati 5 dolarjev za kavo.

1 komentar: