Veriga kavaren, ki je pod
okriljem Howarda Schultz, ima veliko zanmivih prodajnih strategij, ki jim
prinašajo dobičke. Gospod Schultz ima odličen občutek za posel, stranke in
svoje zaposlene.
Ko se je odločil za nakup
podjetja, je imelo le štiri kavarne, ta trenutek jih ima več kot 6000. Začel je
s prodajo esspresa, ki mu je dodajal mleko, smetane in sirupe.To je povzel od
Italijanov, le da je v svoje kavarne namesto neudobnih barskih stolov, dal
udobne zofe, ki so naredile pitje kave domače.
Podjetje se je hitro
širilo in skoraj izrinilo konkurenco, kar pa je bilo v škodo tudi samemu
Starbucksu, ki je bilo skoraj na vsakem koraku ter je tako odžiralo stranke
samemu sebi.
Slabe poslovne uspehe je
dodala tudi recesija in vedno cenejsi McDonald, zato je krmilo podjetja, po
osmih letih sedenja v nadzornem svetu, leta 2008, ponovno vzel v svoje roke
Schultz.
Več denarja je namenil
izobraževanju ljudi. V dopoldanskem času je celo zaprl kavarne, da so lahko
zaposleni hodili na predavanja kako pripraviti odlično kavo. Spremenil je
logotip podjetja,ki je bolj »zelen«, saj ima vkrogu morsko deklico. Podjetje je
postalo tudi družbeno odgovorno in managarji,okoli 10.000, so pomagali tudi v
orkanu Katrina.
Sedaj, ko je podjetje
ponovno v rokah Schultza, beleži odlične uspehe. Odločili so se vlagati denar
tudi v hotele in odkupili so tudi znamko naravnih sokov, ki jih bodo prodajali
tudi v supermarketih.
V tej zgodbi uspeha je
najpomembnejši človek prav Howard Schultz, ki pozitivno in nesebično gleda na
svet. Njegov navdih je bil njegov oče, neizobražen delavec s tremi otroki, ki
se je poškodoval na delovnem mestu in zato ni dobil nobene odškodnine ali
nadomestila, da bi lahko nahranil svoje otroke. Zaradi te nesreče imajo vsi
zaposleni v Starbucksu zdravstveno zavarovanje, čeprav so poslovni partnerji
Schultza želeli odvrniti od tega velikega stroška.
Ko je minila recesija in
je podjetje raslo, je ponovno zaposlil ljudi, ki jih je zaradi slabih finančnih
rezultatov odpustil. Velika večina je delo sprejela.
Schultz je našel
ravnovesje med dobičkom in družbeno odgovornostjo. Le to prepriča ljudi, da so
vsakodnevno pripravljeni plačati 5 dolarjev za kavo.
<3 Starbucks
OdgovoriIzbrišiwww.podezju.blogspot.com